tisdag 3 november 2009

Tygtryck!













Det är så kul att se att det har blivit ett så stort intresse av att skapa sina egna saker samt att köpa lite unika saker. Det finns otroligt många duktiga och kreativa människor. Jag älskar att sy och och är tygfrälst. Det att det är så roligt när det dyker upp nya tyger som man sedan kan få sätta saxen i :o). Av den anledningen har jag valt att själv designa lite olika tyger. Och den första kollektionen består av ett kanintyg i olika färgkombinationer. Det är alltid svårt att se den rätta färgen på bilder så jag tänkte beskriva dem lite närmare:
Den första bilden är turkos botten (den turkosa som meandi har på sin stadsbody) med röda kaniner .
Den andra bilden är röd med orangea kaniner.
Den tredje är lila med röda kaniner (samma lila som gangstar har på bla sina leggins).
Den fjärde har lila botten med lime kaniner (samma lime som meandi har på sina moln).
Den femte är mörk grå (samma som Gangstar har på bla. sina bodysuit) och olika färger på kaninerna.
Den sjätte har ceris botten med orangea kaniner.
Och till sist så är det brun botten med orangea kaniner.
Nu skulle jag bli jätte-glad om ni hjälpte mig med att välja färgkombinationer genom att rangordna dem som du helst skulle vilja ha som tyg. Vad skulle du helst vilja, antingen att jag har dessa sju färgkombinationer eller att jag har fyra olika färgkombinationer samt enfärgat till?
Tyget kommer att tryckas på Interlock och eftersom jag anser att kvalitet är viktigt har jag noga valt ut en leverantör som har bra ryckte om sig. Det är samma leverantör som bla Gangstar (www.gangstar.se) använder sig av.
Så vad tror ni om det här trycket?

23 kommentarer:

Millygarden sa...

Halloj,

har ju inte gett något svar på Växbo markand! jag delar gärna bord med dig! hör av dig!
Snyggt tyg:- är det egen design?
Kram Marina

Jenny Andersson sa...

Är det ditt eget tyg som kommit? Jätte fint!!

JuMel sa...

Kanintyget ser jättefint ut tycker jag! Vet du vad det kommer att kosta? Gillar turkos/rött, rött/orange , brunt/orange bäst och grått med flera färger på kaninerna.

Kalunji040 sa...

Superfina tryck. Jag försökte räkna ut vilken färgkombo som var min favorit och valde till slut ALLA.

Liza sa...

oj vad svårt.
röd med orange var snyggt, lila med lime, grå med flerfärgade, brun med orange, cerise med orange om den cerise inte är så neonig som den ser ut på min skärm...mer halloncerise eller vad man ska säga, samma som kaninerna på jnys rosa kaniner, eller ohlssons tygers cerise mudd. Av ovanstående har jag ingen direkt favorit, alla är lika snygga.

Johanna Karlsson sa...

Super snygga allihop, men med en viss förkärlek till de ceris med orange och bruna med orange. Mojja Johanna

OttoPippi sa...

Hej!! Tack för ditt mail! Jag står gärna kvar på din maillista för att köpa tyger av dig :-)

Det är ju så HIMLA kul att fler och fler börjar designa sina egna tyger!!! Blir skitsugen själv :-) :-).

Jag rangordnar färgkombinationerna såhär: 1, 2, 6, 7, 3, 4, 5

Själv föredrar jag fler varianter av mönstrade tyger. Enfärgat kan man köpa lite överallt men INTE dessa schyssta kaniner :-)

Stort LYCKA TILL med tygproduktionen!! Hör gärna av dig när man kan börja köpa!!

Mvh OttoPippi

florin design sa...

Tack för ditt mail!

Finfint tryck och färgerna är jätte snygga MEN personligen känner jag mig inte alls sugen på fler kanin-tyger än de jag redan har.

Önskar dig all lycka till med detta projekt!!!! Kul att du vågar satsa!

Unknown sa...

Tyg 1 6 5 2 om jag måste göra en rangordning, men helst skulle jag vilja ha alla ;)

gullhjärta sa...

Hej, jättefint tyg! Jag tycker att det gråa med flerfärgade kaniner och det bruna med orangea kaniner är finast.

Anonym sa...

Ja verkligen superfina tyger. Om jag måste välja tycker jag nr 1 och 5 (tror jag det var, gråa med flera färger) var allra finast. Men de var kanonfina allihopa!!

Anonym sa...

Jisses, vilka fina tyger!!! Så fina färger!!! Klockrent! Du är så duktig Jessica!

Anonym sa...

Wow vilka coola kanintyger! Verkligen superfina. Vad DUKTIG du är! Hur stora är dessa kaniner? Skulle tyget passa till mössor?

Unknown sa...

Oj! Ska man rangordna också? ;) Hmm.. Några helt klara favoriter som du MÅSTE ha med (enligt mig) är turkos/röd, grå/multi, lila/lime och cerise/orange. Fast jag instämmer med tidigare talare som tycker att alla är superfina! Jag trodde faktiskt att du skulle trycka upp alla, men det kanske blir för stor kostnad? Om inte annat har du ju lite färgkombinationer i lager att ta fram senare. :)

Elin sa...

Tjolahopp. Vilka underbara tyger! ;)

Jag tycker turkos/röd, multikaninerna och brun/orange är snyggast men håller med om att ALLA är fina.

Anna-Snoddas sa...

Mina favoriter är det grå med flerfärgade kaniner och det turkosa med röda kaniner!

Gulludden sa...

Vad kul att ni gillar trycket. Kaninerna är 6 cm höga och 2,2cm breda. Tygbredden kommer att ligga på 150 cm och priset kommer att ligga runt 160:-/meter.

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Jag vill ha...mest gillar jag de med brun botten men annars den röda och sist den rosa. Jättefina!
Lova att höra av dig om du trycker upp lite
Lycka till /Karolina

TurboNeedle sa...

Vilka söta kaniner! Fina allihopa, men 2, 5, 6 och 7 skulle jag gärna vilja ha i min ägo...!

Millygarden sa...

Hejsan,
Min favorit är det med lila och lime nr4. Alla är ju fina men förstår att du inte kan trycka alla på en gång.

Lycka till!
Marina

Anonym sa...

Fina färger, men personligen är jag less på kaniner. Hoppas det går bra så kanske det kommer andra mönster sen.

Cecilia & Busiga ungar sa...

Jag tycker att det mörkgrå med olika färger på kaninerna är toppen. eftersom jag har enbart killar så kollar jag oftast bara på dessa färger men den röda med gula kaniner på var väldigt fin...
Vad kommer du ta för mpris??

Lycka till!!!

Villa Nystuga sa...

Hejsan! Jättefina tyger. Jag skulle jättegärna vilja ligga med på din maillista om nya tyger :)
skrotdesign@telia.com