tisdag 27 april 2010

Nytt tyg och ny skribent på g!

Nu är det äntligen dags att ta tag i ett nytt tygprojekt! Den här gången tänker jag testa att ta fram ett tyg designat av någon annan - ingen mindre än superduktiga Johanna Ahlard! Trycket jag har valt heter "Robotar". Många kanske känner igen det från Johannas blogg. Jag lägger ut några färgförslag och vill gärna ha lite feedback från er. Spontana reaktioner? Vilka färger faller er i smaken? Vita robotar eller svarta robotar? Stort tack för hjälpen!





Jag ska också passa på att påannonsera en ny skribent på min blogg, nämligen Elin a.k.a Mossbergsfrugan! Hon kommer att fortsätta lägga ut bilder på mina tyger och alster, men även skriva om design, mode, inspiration och trender speciellt inom barnområdet. Har vi tur får vi även ta del av lite roliga anekdoter och dylikt. Jag lämnar härmed med varm hand över inläggsskrivandet till henne!

9 kommentarer:

Sandra -Vildkatten sa...

Cerise, lila och klarblå med vita robotar.

Cilla och Henka sa...

Jag gillar hallon, petrol och den brevid (blå/grå)
+ svart tyg med vita robotar.
svarta robotar vill jag ha på de färgade tygerna!!

Anonym sa...

Gillar turkos, lime, svart och brun med vita robotar.

Tips: Lägg upp en röstningsfunktion på bloggen istället, så kan man lätt se hur favoritfärgerna ligger till.... :-)

/Maria

Gulludden sa...

Tack för era kommentarer! Och tack Maria för förslaget! Ska genast kolla upp hur det funkar!

Anonym sa...

Lila och lime, med svarta robotar.

Liza sa...

Jag har röstat om färgerna, däremot undrar jag hur du kommer göra? Kommer du att (om det blir vita robotar) trycka det runtomkring på vitt tyg, som JNYS moln, eller kommer det vita att tryckas på färgat tyg.

Gulludden sa...

Trycket kommer att tryckas som JNYS moln. Eftersom tiden går fort så är det bra om ni har i åtanke att tyget kommer troligtvis till hösten, när ni väljer vilka färger som ni helst önskar.

Anonym sa...

Vita roboter! På svart eller lila eller petrolblå kanske.

När ska dessa komma in? Interlock eller jersey? Ser fram emot :)

Anonym sa...

Vita robotar på svart är given (enligt mig)
Sen tyckte jag att den i 3 färger var jättefin -gav mer djup om man säger så. Fast jag skulle hellre se en annan bakgrundsfärg orange, rött eller grönt kanske -tycker att cerise bara funkar på tjejkläder -vill ha unisex.

Ser fram emot det här tyget =)